Vår forpliktelse til amming

Markedsføringsretningslinjer

Medela er stolt over å ha støttet amming og morsmelk siden 1960. Morsmelk er ikke bare avgjørende for en god start i livet, den gir også en mengde livsvarige fordeler. Det er derfor Medela er til for å bedre helsen til mor og barn gjennom de livgivende fordelene ved morsmelk. For å oppfylle formålet vårt har vi gjort det til vårt mål å hjelpe alle mødre med å gi barnet morsmelk, overalt i verden.

Vi har utviklet nye markedsføringsretningslinjer som gir et rammeverk for våre kommunikasjonsaktiviteter. Dette er for å styrke vår forpliktelse til målene i WHOs retningslinjer, og for å sikre at vårt utvalg av produkter og tjenester for mødre og spedbarn alltid fremhever fordelene ved amming:

Medela vil, i samsvar med WHOs retningslinjer, aldri støtte, kommersialisere eller fremme morsmelkerstatninger.

Amming er og blir det viktigste for Medela. Gjennom vårt utvalg av pumper, støttende forbruksartikler (inkludert mateprodukter) og tjenester, vil vi strebe etter å hjelpe mødre og barn med å oppnå sine ammemål og opprettholde langvarig amming, selv i de periodene de er borte fra hverandre. Medela tilbyr derfor et komplett utvalg av alternative matemetoder for brystmelk, inkludert flasker og tåtesmokker, vårt Supplemental Nursing System, Special Needs-mater og kopper.

Alt av kommunikasjonsmateriale fra Medela, både skriftlig, lyd eller visuelt, som omhandler mating av spedbarn og er tiltenkt å nå gravide kvinner og mødre til spedbarn og små barn, skal omfatte følgende poeng:

  • Støtte av WHOs ammeanbefalinger
  • Styrking av fordelene og overlegenheten til amming i forhold til morsmelkerstatning.
  • Vekt på Medelas mål om at alle barn skal få brystmelk så lenge som mulig.
  • Erkjennelse av hvilken innvirkning innføringen av morsmelkerstatning kan ha på mødres melkeforsyning

Vi virkeliggjør dette ved å vise frem alt materiale som omhandler mating av spedbarn:

  • Et konsekvent og lett gjenkjennelig ikon
Who_code_with_text
  • Ved siden av dette ikonet vil det være en lenke til et spesielt område på nettsiden vår: – www.medela.com/WHO som angir følgende informasjon:
  1. En kunngjøring om at Medela støtter WHOs anbefalinger om ammevarighet – fullamming de første seks månedene med fortsatt amming sammen med annen mat i minst to år som beste alternativ for barn og mødrene deres.
  2. Detaljer om anbefalingene som styrker fordelene og overlegenheten til brystmelk i forhold til morsmelkerstatning.
  3. Ytterligere informasjon om innvirkningen innføringen av morsmelkerstatning kan ha på mødres melkeforsyning og forklaring på at mating ved brystet må være veletablert før brystmelk kan gis med flaske.
  4. Undervisningsmateriale som støtter ammende mødre med å oppnå sine ammemål og opprettholde langvarig amming.

Det vil ikke være noen reklame eller andre former for promotering av mateflasker og tåtesmokker til allmennheten på bekostning av amming.
Dette innebærer at:

  • Alt relevant materiale vil inneholde ikonet og nettlenken som forklart over.
  • Vi idealiserer ikke mating med flaske (ingen utsagn ved siden av flasken, som: "Gjør amming enkelt", "Den enkleste måten å mate på", "Mating har aldri vært enklere" osv.)
  • Vi vil ikke komme med utsagn som antyder likhet med amming ("Like bra som amming", "Tåtesmokker formet som mors brystvorter", "Det nærmeste du kommer naturlig amming" osv).
  • Materiale tilknyttet tåtesmokker og flasker kommer ikke til å vise barn som drikker fra flasker.
  • Lagringsflasker med melk kommer til å vises i sammenheng med pumping.

Vi vil ikke på noen måte, verken direkte eller indirekte, gi vareprøver på produkter innenfor omfanget av retningslinjene til gravide kvinner, mødre eller deres familiemedlemmer. Vareprøver på produkter innenfor omfanget av retningslinjene vil ikke gis til helsearbeidere, med unntak av til profesjonelle evalueringsformål eller til forskning på institusjonsnivå.

Medela vil ikke bruke institusjoner i helsesystemer til å vise frem produkter innenfor omfanget i retningslinjene.

Medela vil gjøre institusjonen kjent med tilknyttede helsearbeidere og ethvert tilskudd gitt disse i form av forskerstipend, studieturer, forskningsmidler, deltakelse ved profesjonelle konferanser o.l. og vil sikre at lignende kjennskap meddeles av mottakeren.

Amming skal fortsette å være det viktigste for Medela, fordi vi streber etter å hjelpe mødre og barn med ammereisen gjennom vårt utvalg av pumper, mateprodukter, essensielle artikler og tjenester.

Hvis du oppdager at Medelas markedsføringsretningslinjer ikke overholdes, kan du kontakte oss via denne e-postadressen: marketingguidelines@medela.com